Opis metody:
Próbka paliwa jest poddawana chłodzeniu i zasysana przez filtr do pipety w znormalizowanych warunkach co 1°C. Wydzielające się z paliwa kryształy parafiny obniżają szybkość przepływu paliwa. Kiedy napełnienie pipety przekracza 60 s, bądź czas opróżnienia pipety jest dłuższy niż czas spadku temperatury o 1°C, odczyt temperatury uznawany jest za wynik oznaczenia temperatury zablokowania zimnego filtra.
Temperatura mętnienia określana jest w trakcie schładzania próbki. Wyznaczana jest najwyższa temperatura, w której przeźroczysta próbka paliwa ulega zmętnieniu w skutek wydzielenia kryształów parafin.
Interpretacja wyników:
Temperatura mętnienia jest to temperatura, w której rozpoczyna się proces krystalizacji zawartych w paliwie parafin, co objawia się charakterystycznym zmętnieniem.
Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) definiuje graniczną temperaturę stosowania paliwa, w której zarówno ilość wykrystalizowanych parafin, uniemożliwia przepływ oleju napędowego przez filtr paliwa i powoduje jego zablokowanie. W warunkach rzeczywistych taka sytuacja skutkuje unieruchomieniem jednostki i koniecznością podjęcia działań serwisowych.
Wymaganą wartość CFPP dla oleju standardowego napędowego (letniego, przejściowego oraz zimowego), określa rozporządzenie ministra gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych.
ul. Podmiejska 71A, 44-207 Rybnik
TEL.: +48 32 739 63 48
FAX: +48 32 739 18 29
E-MAIL: laboratorium@ecol.eu
NIP: 642-000-05-76
NIP EU: PL6420000576
Regon: 271173970
KRS: 0000060857 SR Gliwice
Kapitał zakładowy: 100 000 PLN
Найди нас:
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności
W pełni respektujemy i szanujemy prawo do prywatności i ochrony danych osobowych odwiedzających nasz serwis internetowy. Niniejszy dokument określa zasady gromadzenia oraz postępowania z informacjami uzyskiwanymi w czasie realizacji usług.